Lietuvos olimpinė akademija - savarankiška šviečiamoji visuomeninė sporto organizacija, turinti tikslą tyrinėti, saugoti ir plėtoti olimpines idėjas, kultūrinį olimpinio sąjūdžio palikimą, siekti žmogaus dvasios ir kūno tobulumo, telkti mokslininkus kūno kultūros, sporto vyksmams Lietuvoje nagrinėti ir plėtoti, atstovauti Lietuvą Tarptautinės olimpinės akademijos veikloje. 

Lietuvos olimpinė akademija (LOA), Lithuanian olympic academy

Lietuvos olimpinė akademija (LOA), Lithuanian olympic academy

Kalbos

English

Teksto dydis

Surask mus „Facebook“

Lietuvos olimpinės akademijos oficiali paskyra Twitter


INFORMACIJA



 
---------------------


----------------------

Rėmėjai











 




 

Žurnalas „Sporto mokslas“

Lankomumas


Visos naujienos
18 – asis Tarptautinės olimpinės akademijos seminaras antros pakopos studentams PDF Spausdinti El. paštas
2011 spalio 24, 17:55 (pirmadienis)

2011 rugsėjo 2 – 30 d. Graikijoje, Olimpijoje, vyko 18 – asis Tarptautinės olimpinės akademijos seminaras antros pakopos studentams. Jame dalyvavo 35 studentai iš 27 pasaulio šalių, t. y. iš Egipto, Vokietijos, Kataro, Argentinos, Italijos, Brazilijos, Gvatemalos, JAV, Kinijos, Rusijos, Tailando, Latvijos ir kt. Lietuvai atstovavo Ramūnė Motiejūnaitė iš Vilniaus pedagoginio universiteto.
Pirmosios dvi dienos buvo skirtos pažinčiai su archeologine Graikijos dalimi. Seminaro dalyviai aplankė Akropolį, Nacionalinį archeologinį muziejų Atėnuose, Atėnų ir Panatinaikos stadioną, kur vyko pirmosios moderniosios Olimpinės žaidynės 1896 m. Taip pat aplankė Epidaurą, Nafplioną, Acronafplią, Argorą, Myceanę ir Nemeą.
Rugsėjo 5 d. TOA įvyko atidarymo ceremonija, po kurios dalyviai aplankė Senąją Olimpiją. Seminaro dalyviai džiaugėsi, kad galėjo aplankyti tiek daug vietų, kuriomis vaikščiojo, kurias lietė senovės didvyriai. Jie galėjo pajausti antikinę dvasią, įkvėpti oro, kuriuo kvėpavo pirmieji olimpiniai čempionai.
Po atidarymo ceremonijos prasidėjo darbas. Kiekvieną dieną seminaro dalyviai klausė paskaitų olimpinėmis temomis, diskutavo, skaitė savo pranešimus.
Pirmoji savaitė buvo skirta „Senųjų Olimpinių žaidynių ir jų filosofijos“ temai nagrinėti. Paskaitas skaitė prof. Evangelos Albanidis (Graikija), prof. Wendy Raschke (JAV) ir prof. Thomas F. Scandol (JAV). Studentams buvo suteikta galimybė sužinoti apie Olimpinių žaidynių ištakas, kaip buvo organizuojamos pirmosios olimpinės žaidynės, susipažinti su sukčiavimu senovėje bei dabar ir kt. Po paskaitų jie bėgdavo į baseiną, pasilepinti šilto klimato teikiamais malonumais. O vakare visus sukviesdavo nuostabus TOA sporto kompleksas, kur seminaro dalyviai galėjo išbandyti savo jėgas įvairiose sporto šakose.
Atstovai iš Egipto pakvietė visus į nuostabų Egipto socialinį vakarą, kuriame visi susipažino su šia nuostabia šalimi, išbandė Egipto šokius bei paragavo maisto iš šios šalies. Taip pat pamatė Egipto muziejų, kuriame galėjo susipažinti su šios šalies dievais.
Po pirmos savaitės darbo buvo vienos dienos atokvėpis. Beveik visa studentų grupė išsiruošė į Kourouta paplūdimį. Ten pasimėgavo graikiška saulute, žaidė vandens žaidimus, paplūdimio tinklinį ir daug kitų žaidimų. Tai buvo nuostabi diena praleista su naujais draugais.
Po atokvėpio dienos, vėl seminaro dalyviai kibo į darbus. Antroji savaitė buvo skirta “Naujojo Olimpinio judėjimo bei sociopolitinių, ekonominių ir pedagoginių aspektų Olimpinėse žaidynėse” temos nagrinėjimui. Paskaitas skaitės prof. Holger Preuss (Vokietija), prof. Jeffrey Segrave (D. Britanija) ir prof. Kazuo Uchumi (Japonija). Studentai aptarė šiuolaikinių Olimpinių žaidynių organizavimą, rėmėjus, susipažino su Olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijomis. Taip pat nagrinėjo sporto visiems ir profesionalaus sporto aspektus, palietė nacionalizmo ir antidopingo temas. Taip pat prof. H. Preuss surengė dvi diskusijas apie Olimpinių žaidynių rėmėjus bei apie korupciją. Ir, aišku, studentai skaitė savo pranešimus.
Po paskaitų, kaip ir kiekvieną dieną, seminaro dalyviai bėgo į baseiną. Sporto užsiėmimuose išbandė daugelį sporto šakų: krepšinį, futbolą, tinklinį, jogą, kopinėjimą į kalnus, vandensvydį, šuolius nuo tramplino, nardymą, tenisą, stalo tenisą, rankinį bei ultimeitą.
Antrą savaitę buvo suorganizuotas Europos šiaurinių šalių socialinis vakaras. Savo valstybes pristatė merginos iš Latvijos, Lietuvos ir Rusijos. Visi seminaro dalyviai susipažino su Latvijos gamta, Lietuvos „antrąją religija“ – krepšiniu ir Rusijoje organizuojamais visame pasaulyje žinomais sporto renginiais.
Per antrąją laisvą dieną studentai keliavo į Zakynthos salą. Ši sala trečia pagal dydį Jonijos jūros sala, įsitaisiusi Peloponeso pusiasalio pašonėje ir priklausanti Graikijai. Tai viena lankomiausių Jonijos salų. Joje turistai gali rasti viską: gražius, natūralumą išsaugojusius kalnų kaimelius, nuostabiausius paplūdimius, įspūdingą kraštovaizdį, įvairias vandens sporto galimybes, gerus restoranus, barus, naktinius klubus ir kitas turistines atrakcijas. Sala pavadinta Zakintošo, legendinio arkadijiečių karaliaus Dardano sūnaus vardu. Sutrumpintai ją dar vadina Zante. Archeologiniai radiniai rodo, kad Zakintoše žmonės gyvena nuo Neolito laikų. Pirmasis salą paminėjo Homeras savo šedevruose „Iliada“ ir „Odisėja“.
Zakintošo pakrantės linija nutįsusi net 123 kilometrus. Trikampio formos sala gali pasigirti įvairiapusišku kraštovaizdžiu. Visumoj sala yra kalvota, bet joje sutiksite ir derlingų laukų, ir žalių slėnių. Pietinė salos dalis gali pasigirti gražiais, ilgais ir smėlėtais paplūdimiais bei gyvybingais kurortais. O šiaurinė pakrantė yra uolėta ir stati. Tai laukinė salos teritorija. Mažai urbanizuota.
Studentai aplankė ir salos sostinę – Zante miestą. Čia taip pat gausu lankytinų vietų. Galima aplankyti Bizantijos, Solomos ir Kalvos muziejus, Šv. Dionizo ir Šv. Nikalojaus bažnyčias. TOA studentai aplankė Šv. Dionizo bažnyčią (pastatyta 1948). Ji buvo viena iš nedaugelio išgyvenusių 1953 m. žemės drebėjimą.
Trečią ir ketvirtą savaites nagrinėjome etinius ir filosofinius aspektus šiuolaikiniame olimpiniame judėjime. Paskaitas skaitė prof. Li-Hong Hsu (Taipėjus), prof. Sigmund Loland (Norvegija) ir prof. Heather Reid (JAV). Studentai diskutavo sporto filosofijos temomis, nagrinėjo olimpinio švietimo ir gražaus žaidimo aspektus, P. de Kuberteno vertybes, humanizmo etinius idealus. Aišku, seminaro dalyviai skaitė savo pranešimus ir aptarė juos. 
Baigiantis 18–ajam seminarui TOA, buvo sužaistos dvejos futbolo varžybos tarp „Antros pakopos studentų” ir „Magistro studijų studentų”. Ir aišku, tegyvuoja gražus žaidimas ir draugystė. Rungtynės baigėsi lygiosiomis.
Kiekvienas vakaras nebuvo praleistas veltui. Visi studentai sėdėdavo iki vėlumos ir kalbėdavo, diskutuodavo, stengėsi praleisti kuo daugiau laiko kartu.
Trečiąją savaitę buvo suorganizuoti du socialiniai vakarai. Pirmajame TOA studentai susipažino su Lotynų Amerikos šalimis, kuriame savo šalis pristatė dalyviai iš Argentinos, Brazilijos ir Gvatemalos. Antrajame vakare savo šalis pristatė merginos iš Čekijos Respublikos ir Vengrijos. Socialiniai vakarai, tai puiki galimybė susipažinti su šalių istorija, šokiais, dainomis, maistu bei gėrimais.
Paskutinę savaitę seminaro dalyviai turėjo dvi laisvas dienas. Per šiuos laisvadienius taip pat jie nesėdėjo rankų sudėję. Pirmąją dieną važiavo į Kourouta paplūdimį, paskutinį kartą pasimėgauti Viduržemio jūros grožiu, paskutinį kartą pamatyti ir pajausti jos bangas bei pasimėgauti saulės spinduliais.
Antrąją laisvą dieną visi seminaro dalyviai darė tai, ką norėjo. Kas miegojo, kas paskutinį kartą aplankė senąjį stadioną. Ir tik maža trylikos žmonių grupelė, kurioje buvo ir Ramūnė, pasirinko aktyvų laisvalaikį. Visi keliavo irkluoti gumine valtimi į Alfeo upę. Grupelė mėgavosi gamtos grožiu, pajautė Alfeo upės galią, daugiau sužinojo apie grupės darbą, išmoko gelbėti skęstančius žmones.
Paskutinės dienos ir naktys buvo pačios liūdniausios, nes TOA studentai jau jautė išsiskyrimo dieną. Vakarais ilgas valandas sėdėdavo kartu, pasakodavo apie savo namus ir kaip liūdna grįžti į savo realius gyvenimus.
Paskutinį vakarą Olimpijoje buvo suorganizuotas jungtinis socialinis vakaras, kuriame savo šalis pristatė žmonės iš JAV, Škotijos, Anglijos, Australijos, Algerijos, Kinijos Respublikos, Turkijos ir, aišku, Graikijos. Tai buvo mūsų paskutinis socialinis pasibūvimas kartu.
Seminaro dalyviai paskutinę dieną į Atėnus grįžo per senovės Elisę ir archeologines Delfų miesto vietas. Elisė – istorinė Graikijos sritis Peloponeso pusiasalio vakarinėje dalyje. 40km nuo senovės Olimpijos. Šiame mieste treniruodavosi senovės olimpiečiai.
Pakeliui į Delfus, didelį įspūdį paliko Rion-Antirion tiltas, kuris jungia saloje esantį Peloponeso regioną su žemynine Graikijos dalimi.
Delfai – nuostabus ne tik architektūros kampelis, bet ir nuostabios gamtos salelė kalnuose. Senovės graikai galvojo, kad čia yra pasaulio centras. Delfai buvo vieta, kur susitinka dangus ir žemė, uždara vieta Dievui. Ir iš tiesų, tai lyg pasaulio centras, nes Delfai apsupti kalnais ir jūromis. Tai nuostabiausias kampelis žemėje.
Paskutinė naktis buvo pati ilgiausia. Seminaro dalyviai stengėsi nemiegoti, nes norėjo palydėti visus naujuosius draugus, paliekančius Graikiją. Nei vienas nebuvo abejingas, visų akyse galima buvo matyti liūdesį ir net ašaras atsisveikinant.
Tai geriausias patyrimas žmogui. Tai ne tik gražios vietos, naujos žinios ir patyrimai, bet ir nuostabios žmonių širdys, kurios ne vienam seminaro dalyviui išliks dar ilgai atmintyje, o gal net visą gyvenimą.
Atmintyje išliks ir TOA dekano Kosto Georgiadžio (Graikija), seminaro koordinatorės Karolinos Bišop (Vokietija) bei aptarnaujančiojo personalo šiltos širdys.


18 – ojo Tarptautinės olimpinės akademijos seminaro antros pakopos studentams atidarymo ceremonija. Seminaro dalyviai su prof. Wendy Raschke (JAV), prof. Thomas F. Scandol (JAV) ir TOA dekanu prof. Kostu Georgiadžiu (Graikija).


Seminaro dalyvių laisvalaikis TOA baseine.


Seminaro dalyviai senajame stadione (Olimpija).


Nemėjos archeologinis muziejus.


Lietuvos vakaras. Ramūnė Motiejūnaitė su draugais iš Italijos ir Argentinos.


18 – ojo Tarptautinės olimpinės akademijos seminaro antros pakopos studentams uždarymo ceremonija.

 
Sustabdyta akimirka iš irklavimo Alfeo upe.


Kourouta paplūdimys. 


“Antros pakopos studentų” ir “Magistro studijų studentų” rungtynės. Seminaro dalyvių komanda.


Pakeliui į Delfus.


Delfų archeologinė dalis.


Pakeliui į Zakintošo salą.


Vandensvydžio užsiėmimas.


Virš Argoro miesto. Ramūnė Motiejūnaitė su savo kambarioke.


Atėnų ir Panatinaikos stadionas. Pirmasis moderniųjų Olimpinių žaidynių stadionas.

 
Knygos „Lietuvos olimpinės akademijos raida (1989-2010): mokslas, žmonės, darbai“ pristatymas PDF Spausdinti El. paštas
2011 rugsėjo 27, 10:14 (antradienis)


2011 m. rugsėjo 26 d. Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete įvyko Lietuvos olimpinės akademijos prezidento prof. Povilo Karoblio knygos „Lietuvos olimpinės akademijos raida (1989-2010): mokslas, žmonės, darbai“ pristatymas.
Knygos pristatyme dalyvavo prezidentas Valdas Adamkus, Vilniaus pedagoginio universiteto rektorius akademikas Algirdas Gaižutis, Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Klemensas Rimšelis, profesorius Kęstas Miškinis, pedagogas iš Radviliškio Jonas Varkulevičius, Kūno kultūros akademijos rektorius profesorius Albertas Skurvydas, Lietuvos studentų sporto asociacijos prezidentas Česlovas Garbaliauskas, Lietuvos olimpinės akademijos nariai ir kiti nusipelnę sportui svečiai.
Knygoje Lietuvos olimpinė akademija įprasmino daugelio lietuvių tautos šviesuolių viltis per olimpinį švietimą, mokslą, kultūrą, per garbingą 20 metų praeitį sužadinti tautos savimonę, skatinti lietuvių visuomeninį ir kultūrinį judėjimą, kaupti ir saugoti istorines vertybes. Vienas šios knygos bruožų – žvilgsnis į ištakas, kurios neleis nugrimzti į nežinomybę pristatytiems darbams, ryškioms asmenybėms, kūrusioms olimpinio švietimo pamatus. Lietuvos olimpinė akademija jungia dėstytojus, mokytojus, vadovus, trenerius, olimpiečius, sportininkus, kurių pašaukimas – skleisti tiesą ir gėrį, viltį ir tikėjimą žmogaus kūrybine prigimtimi. Knyga „Lietuvos olimpinės akademijos raida (1989-2010): mokslas, žmonės, darbai“ skiriama Lietuvos olimpinės akademijos nariams, sporto istorikams, mokytojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams, studentams, sporto organizatoriams, olimpiečiams. Tai mūsų Lietuvos olimpinės akademijos istorijos atspindys ir žvilgsnis į ateitį.

Renginio nuotraukas galite rasti svetainės skyrelyje „Galerija“.


Knygos pristatymas (iš kairės): V. Adamkus, A.Poviliūnas, K.Rimšelis, P.Karoblis, A.Skurvydas, A.Gaižutis.
B. Čekanausko (LTOK) nuotr.

 
51-oji Tarptautinės olimpinės akademijos jaunimo sesija PDF Spausdinti El. paštas
2011 rugsėjo 05, 18:25 (pirmadienis)


2011-06-26–07-07 dienomis Senovės Olimpijoje vyko Tarptautinės olimpinės akademijos (IOA) jaunimo sesija. Eilinėje jau 51-ojoje sesijoje dalyvavo 185 dalyviai, deleguoti 98 šalių nacionalinių olimpinių akademijų arba komitetų.
Iškilmingame sesijos atidaryme Atėnuose ant Pnikso (Pnyx) kalno dalyvius pasveikino Tarptautinio olimpinio komiteto (IOC) prezidentas Žakas Rogas (Jacques Rogge) ir IOA prezidentas Isidoras Kouvelas (Isidoros Kouvelos).
Senovės Olimpijoje vykusioje sesijoje dalyviai išklausė 14 pranešimų, atskiros dalyvių grupės diskutavo įvairiais olimpinio sąjūdžio klausimais. Ketvirtoji diskusijų grupė, kurioje buvo Lietuvos olimpinei akademijai (LOA) atstovavęs LOA tarybos narys Edgaras Abušovas, diskutavo šiais klausimais: Ar olimpizmas aktualus visiems visuomenės sluoksniams? Kokios strategijos galėtų padėti įgyvendinti olimpinį švietimą? Kaip mes galėtume būti atsakingi už lygybės olimpinės vertybės išlaikymą dirbdami mokytoju/treneriu (arba sporto administratoriumi)? Kaip galima išlaikyti lygybės ir pagarbos olimpines vertybes siekiant didelio meistriškumo?
Vienuoliktosios diskusijų grupės ir sesijos koordinatorė buvo Graikijos Peloponeso universiteto ir Tarptautinės olimpinės akademijos magistrantūros programos „Olimpinės studijos, olimpinis švietimas, olimpinių renginių organizavimas ir vadyba“ studentė lietuvė Vita Balsytė. Ši grupė aptarė olimpinio sąjūdžio tikslus ir olimpinio švietimo padėtį dalyvių šalyse, buvo pateiktos olimpinio švietimo plėtotės ir tobulinimo gairės, olimpinio švietimo programos kūrimo etapai, taip pat išnagrinėti vaikų teisių apsaugos sporte klausimai. Visų 12 diskusijų grupių nagrinėtus klausimus ir jų atsakymus-apibendrinimus anglų kalba galite rasti, paspaudę čia.
Sesijos dalyviai aplankė Atėnus, Delfus, Senovės Olimpiją, stadioną, kuriame buvo vykdomos Olimpijos žaidynės, padėjo vainiką prie paminklo, kur ilsisi šiuolaikinio olimpinio sąjūdžio įkūrėjo Pjero de Kuberteno (Pierre de Coubertin) širdis. Sesijos dalyviai turėjo galimybę dalyvauti stalo teniso, krepšinio, futbolo, teniso, tinklinio, plaukimo ir lengvosios atletikos varžybose. Varžybos vyko laikantis olimpinių principų.
Laisvalaikiu buvo organizuojami socialiniai vakarai, kurie skatina domėtis kitomis kultūromis bei gerbti ir vertinti kultūrų skirtumus.
Sesijos pabaigoje kiekvienam dalyviui buvo įteiktas dalyvio diplomas, pasirašytas IOA prezidento I. Kouvelo ir IOA dekano K. Georgiadžio (K. Georgiadis).

Sesijos pranešimai anglų kalba:
1. The Educational Programs of the International Olympic Truce Centre (Dora Pallis (GRE), Deputy Director of the International Olympic Truce Centre)
2. The Establishment of the NOAs and their role in Olympic Education (Prof. Maria Bulatova (UKR), President of the National Olympic Academy of Ukraine)
3. Influences affecting the establishment of the IOA (Carl & Liselott Diem) (Prof. Dr Jurgen Buschman (GER), Executive Director of the Carl Diem Institute, Professor at the German Sport University in Cologne)
4. The Master’s Degree Programme on Olympic Studies “Olympic Studies, Olympic Education, Organization and Management of Olympic Events ( Prof. Kostas Georgiadis (GRE), University of Peloponnese, Honorary Dean of the International Olympic Academy)
5. Pierre de Coubertin, the embodiment of the Olympic educator (Jean Durry (FRA), Writer, Historian on Sport and Olympism, Member of the IOC Commission for Culture and Olympic Education)
6. The 50 years of the International Olympic Academy: Planning, Organization and Implementation of Education Programs ( Prof. Kostas Georgiadis (GRE), University of Peloponnese, Honorary Dean of the International Olympic Academy)
7. How does the IOA correspond to Pierre de Coubertin’s vision? (Norbert Müller (GER), University of Mainz, President of the International “Pierre de Coubertin” Committee)
8. The archaeological excavations in Olympia and the Olympic Movement: recent research and questions of interaction (Prof. Reinhard Senff (GER), Scientific Director of the German Archaeological Institute)
9. The transformation of our society into a global network and its impact to the Olympic Movement (Prof. Lamartine DaCosta (BRA), Professor of the University of Gama Filho - Rio de Janeiro).
10. The role of the National Olympic Committees and the National Olympic Academies in Olympic Education (Ms Helen Brownlee (AUS), Member of the Executive Board of the NOC of Australia, Member of the IOC Commission for Culture and Olympic Education)
11. The fine art workshop in the educational process of the IOA (Mr Kevin Whitney (GBR), Olympic Artist)
12. Olympic Games & International Politics: Olympic Games through International Politics or International Politics through the Olympic Games (Prof. Dionyssis Gangas (GRE), Director of the International Academy)
13. Olympism as a social and educational tool in global societies (Alexandre Mestre (POR) Sport Lawyer, NOA Board Member of Portugal)
14. The UN and the IOC, a partnership for development (Wilfried Lemke (GER) Special Adviser to the Secretary-General on Sport for Development and Peace)

Norėdami atsisiųsti sesijos pranešimų vertimą prancūzų kalba spauskite čia.



Nuotraukoje 51-osios jaunimo sesijos dalyviai


Nuotraukoje 4-tos diskusijos grupės dalyviai iš kairės:  1 eilėje - Phennipha Phunsawat (Tailandas), Gulrukh Madjidova (Uzbekistanas), Mariuxi Karina Zevallos Zambrano (Ekvadoras), Marcela Guadalupe Aparcio Penate (Salvadoras), Kristina Sepaher (Slovakija), Amina Lukaaya (Uganda); 2 eilėje - Erind Tosku (Albanija), Ibrahim Shams (Kataras), Andrew Smith Andrew (Australija); 3 eilėje - Deidre Mayers (Barbadosa), Edgaras Abušovas (Lietuva), Dalton Dlamini (Svazilandas), Mads Bendiksen (Danija), Julia Mennel (Austrija).



Nuotraukoje 11-tos diskusijos grupės dalyviai iš kairės: Foujia Huda Jui (Bangladešas), Vita Balsytė (Lietuva), Mojmir Gasko (Slovakija), Priscilla Dookley(Seišeliai), Ola Yudianto (Indonezija), Pavlos Zervoulakos (Graikija), Amir Balzadeh (Iranas), Jose Lobo (Paragvajus), Sanja Plancic (Serbija), Line Eskerud (Norvegija), Federico Abate Daga (Italija), Petros Tryfonopoulos (Graikija), Petros Konomou (Kipras)


IOA prezidentas Isidoras Kouvelas (Isidoros Kouvelos) įteikia dalyvio diplomą Edgarui Abušovui


Sesijos akimirka


IOA gyvenamasis kompleksas sesijos dalyviams


Baltijos šalių dalyviai socialinio vakaro metu


Senovės olimpijos žaidynių stadionas


Įėjimas į senovės olimpijos žaidynių stadioną


Senovės olimpijos žaidynių starto linija


Senovės olimpijos miesto maketo fragmentas, kuriame matosi stadionas


Togų vakarėlio akimirka

 
Palangos seminaro „Per sportą – į lyderystę“ įspūdžiai PDF Spausdinti El. paštas
2011 birželio 07, 11:41 (antradienis)


2011 m. gegužės 26-29 d. Palangos Senojoje gimnazijoje vyko projekto „Vaikų ir jaunimo olimpinis ugdymas šalies mokymo įstaigose 2011–2015 m“ seminaras „Per sportą – į lyderystę“. Seminarą organizavo Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LRV, Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, Lietuvos olimpinė akademija, Lietuvos mokinių ir studentų sporto, Ugdymo plėtotės centras, Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacija, Palangos m. pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras, Palangos Senoji gimnazija. Seminarą koordinavo LTOK olimpinio švietimo komisijos darbo grupė. Į seminarą buvo pakviesti projekte dalyvaujančių mokyklų, sėkmingai įgyvendinančių olimpinio ugdymo programas savo bendruomenėse, koordinatoriai, atstovai – pagrindiniai šios veiklos organizatoriai. 
Seminarą vedė lektoriai – Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacijos Valdybos pirmininkas Donatas Petkauskas ir Valdybos narys Nerijus Miginis. Lektoriai turi sukaupę nemenką darbo su paaugliais ir jaunimu patirtį šalyje ir užsienyje. Seminaro dalyviams jie pateikė neformaliojo ugdymo metodinius principus. Vertingiausia seminaro ypatybė – pedagogai praktiškai išbandė daug metodų, mokėsi refleksijos ir kiekvienas dalyvis asmeniškai, pateikdamas konkrečius argumentus, vertino mokymų procesą. Daug žinių ir praktinių įgūdžių pedagogai įgijo, siekiant sėkmingai dirbti su vaikais ir jaunimu savanorystės, lyderystės ir tolerancijos srityse.
Svarbu jauną žmogų parengti gyvenimui taip, kad jis žinotų, gebėtų ir turėtų nuostatą, kaip reikės išgyventi pilname iššūkių suaugusiųjų gyvenime. Neformaliojo ugdymo esminiai akcentai: žinios – gebėjimai – nuostatos ir metodiniai pasirinkimai. Užduotis pedagogas privalo parinkti tokias, kurias įmanomas atlikti, sukurti palankias darbo sąlygas, leisti dirbti patiems ir priimti sprendimus, patarti, kad jie visada gali gauti pagalbą iš grupės draugų, mokytis dirbti grupėje pedagogai, kiti suaugusieji organizuojantys veiklą neturi siekti tapti lyderiais, bet turi būti lygiaverčiai partneriai su vaikais ir jaunimu. Galima leisti jaunimui ir suklysti, bet būtina padėti mokytis iš klaidų. Gyvenime labai svarbus yra asmeninis patyrimas, pritarimas projektuojamai atlikti veiklai, veiklos aptarimas – refleksija, išvados ir pritaikymas praktikoje.
Labai įdomu buvo išklausyti ir padiskutuoti su Palangos Senosios gimnazijos kūno kultūros mokytoja eksperte Dalia Rakauskiene, gimnazijos mokinių parlamento prezidente ir krepšinio komandos kapitonu, kokia yra darbinė lyderio pozicija mokinių ir mokytojos akimis. Prezidentės nuomone, lyderiavimas nėra vieno asmens egzistavimas bendruomenėje. Jis turi dirbti su komanda ir koordinuoti jos veiklą. Toks lyderis turi nuolat tobulėti, mokėti susikalbėti, priimti spendimus, turi turėti ugnelę, kuri skatintų dirbti kitus.
Gimnazijos krepšinio komandos kapitonas labai aukštai vertino tokias savybes, kaip pasitikėjimą savo jėgomis, mokėjimą lemiamu momentu priimti teisingus sprendimus, mokėti vadovauti komandai, įgyvendinant trenerio sumanymus, ir būti aikštelėje pagrindinio komandos lyderio – trenerio dešine ranka. Mokytoja Dalia teigė, kad laikai keičiasi ir reikalauja naujo lyderio – greičiau mąstančio, duodančio labai apgalvotus nurodymus, mokėti tolerantiškai bendrauti, pereiti nuo valdymo prie vadovavimo, bendradarbiavimo, nuo abejingumo prie entuziazmo. Kad tai vyktų, reikia daryti įtaką ne tik mokiniams, bet ir kolegoms mokytojams, pasinaudoti jų gebėjimais, nes lyderystė neprasideda ir nesibaigia viršūnėse. Būti lyderiu nėra lengva, bet kasdien kiekvienas mokytojas ir mokinys turi progą juo tapti. Vaikams didžiausią įspūdį daro ne tai, ką sakome, bet tai, ką darome. Su jais reikia bendrauti labai nuoširdžiai. Atėjo laikas bendravimui suteikti prioritetą, sukūrus palankią aplinką ir būnant atviriems su tais, su kuriais bendraujame. Vaikai turi žinoti, kad jie yra svarbūs ir mylimi. Bendraujant būtina siekti aktyvaus kiekvieno grupės, klasės nario dalyvavimo, leisti išsakyti savo idėjas, mokytis susitarti dėl bendrų sprendimų. Svarbiausia neformaliojo ugdymo tikslas sporto srityje mokykloje – organizuoti mokinių ugdymą per sportą, kur konkurencija trukdo, o bendradarbiavimas padeda. Nereikėtų mokinių lyginti su kitais, su geriausiais, bet lyginti su pačiu savimi – t. y. „šiandien padariau geriau nei vakar“. Negalima skubėti, būtina pamatyti kiekvieną žmogų grupėje, išklausyti.
2011 m. gegužės 28-29 d. buvo sudarytos visos sąlygos pedagogams dalyvauti festivalio „Sportas visiems“ renginiuose.

Nijolės Sližauskienės, Lietuvos olimpinės akademijos tarybos narės inf.

 



Nuotraukoje – iš kairės į dešinę:
Roma Gydrienė, Mažeikių lopšelis darželis Buratinas;
Dalia Šklėriūtė, Prienų Žiburio gimnazija;
Ieva Vaicekauskienė, Molėtų pagrindinė mokykla;
Aušra Čeponienė, Ignalinos rajono gimnazija.
 

 

Nuotraukoje – iš kairės į dešinę:
Janina Brundzienė, Lietuvos tautinis oliminis komitetas;
Rytė Bareckaitė, Lietuvos mokinių ir studentų sorto centras;
Inga Gerulskienė, Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LRV;
Jonas Varkulevičius, Radviliškio Lizdeikos gimnazija;
Nijolė Sližauskienė, Lietuvos mokinių ir studentų sorto centras.

 
<< Pradžia < Ankstesnis 61 62 63 64 65 66 67 68 69 Kitas > Pabaiga >>

Puslapis 66 iš 69
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack